Skip to main content

"Волк с Уолл-стрит" (Wolf of Wall Street) - рецензия


Отсмотрел кино «Волк с Уолл-стрит». Как обычно возникло несколько мыслей по ходу.

Вот ради чего всё это напряжение, наёбка большого количества человек, покупка гигантских домов и кораблей? Ради порева и наркоты? Ради своих личных амбиций?

В конце фильма два прекрасных по силе момента – фбровец, едущий домой на метро после успешной операции по закрытию успешного человека, и толпа жаждущих того, что их научат успеху мошенники! Первый момент указывает нам на то, что чисто человеческое стремление к Справедливости и Правосудию никого не впечатляет, и невзирая на размер отбитого у мошенников основным действующим лицам достаётся хуй с маслом. Второй момент о том, что если речь идёт про Деньги, то неважно мразь ты, или нет. Люди тебя оправдают и придут на твои лекции, потому что основная цель существования – как можно больше денег.

Скорсезе даёт понять, что то, ради чего люди готовы жертвовать честью и совестью, семьёй, человеческим обликом – это беспорядочная ебля и употребление наркотиков в пиздатых интерьерах желательно в море и в воздухе. Это всё дают деньги. Не просто приличный заработок, а чтобы ими можно было разбрасываться. Может быть это не такая уж и плохая цель? Для общества, где основной девиз, хоть и завуалированный под законы и приличия - «наеби ближнего, сядь на нижнего», вполне.

Есть мнение, что если тратить много денег на какую-то проблему, то её можно решить. Данный фильм чётко показывает чьи и какие проблемы можно решить только с помощью денег.

Резюмирую, кино – отличное! Актёрская игра – выше всяких похвал. Никто не бесит, мотивация всех – в наличии. В течение всех трёх часов было интересно смотреть.
Про мат. Говорили как положено весь фильм. Детям смотреть не надо.

Comments

Popular posts from this blog

Wine - 2011 Brown Brothers Crouchen Riesling

Very nice wine with fruity taste - peach and pear: Consumed with Hungarian salami. Tasting notes .

Scrum - Team Culture and Wall Manifesto

In the Scrum framework one of the key components is the wall and daily stand-up. In some organisations I worked with the whole concept of the wall is not accepted by many developers, because of the stand-up necessity and "time waste". Very often all that methodology is used for the sake of methodology and not to achieve what we actually do - adding or creating value to our customer (usually called "The Business"). I can understand frustration that is caused by the wall and stand-up process. From the software developer perspective it is really a waste of time for the following reasons: 1. In 95% of cases developers are head down working like hell delivering valuable outcomes that they are accountable for. Extra effort to go to the wall, staying there for 15-30 minutes and listening or not listening to what others were doing yesterday and will be doing tomorrow is annoying for them; 2. The mere fact of having to do something mandatory to do that looks like

Mastering The Multitasking

There is usually two distinct perspectives on multi-tasking: 1. Multitasking is counterproductive. We get distracted by multiple tasks that all get our way and fight for our scarce attention, time and resources. This leads to a common fallacy that if you do multiple activities “at a time” you are not doing good work in any of those. 2. Multitasking is a way of getting many things done in a short period of time or in a long run. Indeed it can be either a disaster or a great helper depending on how it is used and practiced. Most recent research shows that we don’t do multiple tasks purely in parallel or simultaneously. That means we don’t purely multi-task, but switch between tasks and execute them one at a time, but by spending very small timeframes on each task. A good example from the history is a story about Julius Caesar capabilities in that area. Plutarch writes, “Caesar disciplined himself so far as to be able to dictate letters from on horseback, and to give directi